Zedcom blir en del av Exsitec

2021-10-27 08:48 Av | Sanna Hallert | 0 Kommentarer |
Zedcom har de senaste året expanderat till flera nya orter och genomfört en rekryteringsoffensiv av affärssystemskonsulter för att möta den ökande efterfrågan kring Zedcoms erbjudande. Nu förvärvar den börsnoterade koncernen Exsitec samtliga aktier i Zedcom. Exsitec erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom affärssystem, business intelligence, e-handel, elektronisk fakturahantering, budget och prognos, och CRM. Exsitec börsnoterades i september 2020. Den 26 oktober ingick Zedcom avtal om att samtliga aktier köps av Exsitec. Tillträdet sker närmsta veckan. - Jag startade avdelningen för affärssystem för lite mer än 10 år sedan och har alltid drivits av att hjälpa bolag att bli mer effektiva och lönsamma. Med den här fusionen får vi mer resurser och får möjlighet att bistå många fler bolag på sin omställningsresa, säger Daniel Fredholm som nu blir aktieägare i Exsitec. Zedcom erbjuder även miljövänlig serverdrift, IT och Telefoni-lösningar som kommer att stärka Exsitecs tjänsteerbjudande ytterligare. - Förvärvet av Zedcom stärker vår position som marknadsledande leverantör av affärssystemet Visma.net och ger oss en bra möjlighet att erbjuda serverdrift och IT-lösningar till våra befintliga och potentiella kunder. Zedcom har samma passion att hjälpa sina kunder under mycket lång tid och har samma affärsmodell som oss med återkommande intäkter från programvara, säger Johan Kallblad, VD på Exsitec.
Läs mer

Så arbetar vi på Zedcom

2021-10-11 15:02 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Affärssystem ERP Digitalisering
När det är dags att byta affärssystem är det inte bara valet av affärssystem som är viktigt, utan även rätt systemstödspartner. På Zedcom är vi stolta över att alla som valt oss som affärssystemspartner stannat som kunder hos oss.  Vi brinner för att hjälpa företag att bli kostnadseffektiva och ha bästa möjliga beslutsstöd för att främja fortsatt tillväxt. Men hur arbetar vi på Zedcom för att uppnå detta? Vid ett affärssystemsbyte går vi igenom fyra faser tillsammans med kunden:   
Läs mer

Vilken prismodell är rätt för ditt företag?

2021-09-24 11:16 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Projekthantering visma pm Visma.net Project Management
Idag är mer än åtta av tio nystartade företag i Sverige tjänsteföretag. Nyetableringen är betydligt högre inom tjänstesektorn än inom industrin. Detta kan bland annat ha att göra med att det oftast innebär större kostnader att starta ett tillverkningsföretag än ett tjänsteföretag. Tillväxten skapar hård konkurrens och innebär nya utmaningar för etablerade företag inom tjänstesektorn.
Läs mer

Varulager: Endast en kostnad eller konkurrenskraft?

2021-09-09 14:32 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Affärsstöd ERP lagerhantering Logistics
Explosionen av e-handel och förändrade relationer mellan detaljhandel, grossist och tillverkare gör att logistiken på lagret aldrig har varit viktigare. E-handeln växte med 53 procent under första kvartalet 2021, jämfört med 2020. Mest växte handeln med dagligvaror på nätet (+128 %), följt av möbler och heminredning (+81 %) och därefter hemelektronik (+65 %). (Källa: Svensk Handel) Ökad e-handel och nya köpbeteenden påverkar hur företag hanterar lager, varuflöde och leveranskedja. Lagret måste fungera smartare för att “keep up” och för att snabba leveranser och bra kundservice ska fungera.
Läs mer

Linnéa Sjöstedt, Konsultchef: ”Att hjälpa kunder att effektivisera och spara tid är det bästa med mitt jobb”

2021-09-07 14:15 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Anställda
Att ge kunder möjlighet till mer tid för att analysera sin verksamhet, genom att automatisera manuella processer, är något som konsultchefen Linnéa Sjöstedt brinner för. Efter att ha hjälpt över 30 stora bolag i sin förändringsresa till molnbaserat affärssystem har hon fått insikt i vilka hinder bolag måste överkomma och vilka vinster som finns att hämta av ett modernt affärssystem.
Läs mer

Är ditt affärssystem optimalt om 2 år?

2021-08-04 09:00 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Affärssystem ERP Molnbaserat
Ett gammalt och ineffektivt affärssystem kan hindra ditt företag från att växa. Men när är det dags att investera i ett nytt?  Ditt affärssystemet påverkar och knyter samman de flesta delarna av er verksamhet. Därför är det viktigt att noga tänka igenom å ena sidan valet av affärssystem och vilka behov ni har idag.  Men första steget är såklart att komma fram till ett det är dags att byta och nedan listar vi några signaler på att tiden är inne. 
Läs mer

Snabb rapportering för snabba insiktsfulla beslut

2021-07-28 09:00 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | OneStop Reporting Rapportering Business Intelligence
Business Intelligence är ett av de viktigaste verktygen för verksamheter som vill ta snabba och välgrundade beslut. OneStop Reporting är ett molnbaserat rapporteringsverktyg som är kopplat till din huvudbok. På det sättet får du inte bara realtidsdata i rapporten utan har även drill down-funktionalitet ned på enskild transaktion. OneStop reporting är helt inbyggt i Visma.net men går även att koppla med andra affärssystem. 
Läs mer

Tips och tricks i Visma

2021-07-21 09:15 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Affärssystem Visma support
På Zedcom finns alltid våra konsulter redo för att vidareutbilda eller konsultera er i frågor rörande ert affärssystem. Men för dig som använder Vismas produkter, finns det en även en uppsjö av användartips och nyheter att ta del av i Vismas community. 
Läs mer

Zedcom lanserar integration mellan Visma.net och Hubspot

2021-07-14 08:30 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Hubspot CRM
Nu finns möjligheten att koppla samman ditt projektverktyg eller affärssystem med crm:et Hubspot. Zedcom har utvecklat en integration som låter dig synkronisera kontakter och annan data mellan Visma och Hubspot utan manuell datainmatning eller tidskrävande importer mellan system.
Läs mer

Så optimerar du sälj och marknad med Hubspot

2021-07-07 08:45 Av | Zedcom | 0 Kommentarer | Hubspot CRM Marknadsföring Sälj
Många marknadsförare och säljare har tillgång till bra verktyg som bidrar till att öka kundstocken och få in fler leads. Men ett stort problem är att avdelningar arbetar i silos. Högerhanden har helt enkelt ingen aning om vad vänsterhanden gör. Olika avdelningar kan ofta råka ut för att kontakta samma person med olika budskap och har dessutom svårt att se vilken faktisk effekt insatser ger, eftersom CRM:et inte är sammankopplat med exempelvis hemsidan. I slutändan krävs manuella uppdateringar efter att samtal, möten eller mejlkonversationer genomförts. Tid som istället borde läggas på värdeskapande insatser. Men det behöver inte vara så!
Läs mer