Dataimporten lyckades inte

Min dataimport har misslyckats, vad gör jag?

  1. Gå in på hämta data.
  2. Under fliken status markerar du raden för det misslyckade dataimportjobbet och klickar på visa logg.
  3. Klicka på Visa felen i rutan som öppnas.
  4. Om felmeddelandet indikerar ”Det går inte att verifiera dina inloggningsuppgifter” kan du följa stegen nedan. Kan du inte tolka felmeddelandet så kan du skicka in ett ärende till supporten här.
    inbjudan 2
  5. För att lösa felmeddelandet klicka på ”Hämta data” och sedan Anslutningar.
  6. Markera raden ”Visma.net Connection” och välj redigera.
  7. Du kan se om du kan göra detta från din användare, annars kan det vara så att användaren som har satt upp anslutningen behöver göra detta från sin användare.
    inbjudan 3
  8. När ni klickat på redigera så får ni klicka på Redigera behörighet och logga in med era användaruppgifter till Visma.net och sedan slutföra stegen.
  9. När detta är gjort kan ni starta importen på nytt, se artikel ”Hur startar jag ett befintligt importjobb” för hur detta görs.
    anslut